Pàgina d'inici » Uncategorized » 2.ca.2. L’ELEFANT BLANC.

2.ca.2. L’ELEFANT BLANC.

2.ca.2. L’ELEFANT BLANC.

Tots vosaltres heu fet recentment una redacció amb el títol: No diguis “elefant blanc” perquè llavors ja no t’ho podràs llevar del cap. A classe hem comentat algunes d’aquestes redaccions , però ara heu de fer en el quadern un treball a partir d’alguns fragments d’allò que en va escriure una alumna de 2n d’ESO. Dimarts, dia 4 de març ho heu d’entregar.
1) MARCA ELS RECURSOS ESTILÍSTICS QUE HI TROBIS.
2) ORDENA ELS FRAGMENTS PER L’ORDRE QUE CREGUIS QUE VAREN SER ESCRITS PER L’AUTORA.
3) COMENTA I RESUMEIX CADASCUN DELS FRAGMENTS.
4) COMPARA AQUESTA REDACCIÓ AMB LA QUE TU VARES ESCRIURE.
5) DIVIDEIX ELS NOU FRAGMENTS EN DUES PARTS TEMÀTIQUES DIFERENCIADES.
6) SELECCIONA ALGUNS DELS FRAGMENTS I TORNA-LOS ESCRIURE, PERÒ MILLORATS.
7) ESCRIU UNA NOVA REDACCIÓ SOBRE EL TÍTOL: UNA GIRAFA DE COLL CURT.

A) Sé que no és molt ètic i que és possible que sigui sancionada per fer aquesta redacció, producte d’una falta total i absoluta de seny, però per ventura és la decisió més important que he pres en tot el curs.
B) Em tornaré boja per un instant i faré aquesta confessió espontània. Aquí, sobre un vulgar full d’un trist i pobre quadern.
C) T’he d’informar que escric això amb els ulls plens de llàgrimes, amb el tremolor dels llavis i el cap ple d’absoluta demència.
D) Ni tan sols jo sé quin serà el futur d’aquest full. No sé si tendré valor de llegir-lo davant l’expectació de tots els meus companys. Tan de bo em deixin llegir-lo fins el final.
E) S’ha de dir que parlo amb el cor a la gargamella i que me tremolen les cames.
F) Avui matí una frase m’ha obert el cor. Aquí la teniu: “La guerra és absurda”.
G) El professor ens ha posat l’enigma de cercar o inventar una història amb el títol de l’elefant blanc. Jo no he sabut com fer una narració decent amb aquest títol.
H) Jo tampoc no he estat capaç de llevar-me del cap aquestes paraules. Absurd? Jo diria que més que absurd em sembla irònic.
I) Gràcies per escoltar-me, fulls de paper.


Deixa un comentari

febrer 2014
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728