CIL

 

  • DEFINICIÓ

 

El programa CIL (Currículum Integrat de Llengües) és una experiència didàctica, present a altres de centres d’Espanya, que intenta harmonitzar els continguts i les metodologies de les matèries lingüístiques, especialment del català, el castellà i l’anglès, mitjançant un intens treball en equip dels professors d’aquestes matèries.

 

  • OBJECTIUS

 

 

  • Afavorir l’adquisició de competències comunicatives orals i escrites.
  • Facilitar la transició des de l’educació primària, menys fragmentada, a l’educació secundària, organitzada per departaments didàctics.
  • Evitar les duplicitats de continguts.
  • Temporitzar els continguts de forma coordinada.
  • Acordar metodologies didàctiques.
  • Unificar rutines d’aula
  • Crear materials didàctics
  • Utilitzar intensivament les tecnologies i les eines col·laboratives de blocs, moodle, google apps, google drive, etc.

 

 

  • METODOLOGIA

 

 

La metodologia es fonamentarà en:

  • L’elaboració de materials, en detriment dels llibres de text, inclosos els digitals per part dels professors CIL.
  • La utilització de blocs d’aula, gratuïts, oberts a les famílies, compatibles amb altres plataformes i eines.
  • La utilització sistemàtica d’imatges, vídeos i música com a suport dels continguts.
  • La flexibilització dels materials didàctics, adaptats al grup, al seu progrés i a les diferències dels seus components.
  • L’ús d’informació actualitzada que tengui en compte la realitat circumdant.
  • L’ús de l’atractiu lúdic que tenen entre els joves les eines informàtiques per a convertir-les en instruments pedagògics.
  • L’orientació de les sessions i dels materials didàctics vers l’esforç de la competència oral i escrita.
  • El foment de presentacions atractives mitjançant eines d’edició: powerpoint, videos, fotografies, etc.
  • El disseny d’activitats col·laboratives.
  • El disseny d’activitats de debat.
  • L’ampliació de la lectura, sense perjudici dels formats formals i literàris, a altres fonts textuals: blocs, periòdics digitals, planes web, enciclopèdies en línia, fòrums, etc.
  • L’ús dels processadors de text, correctors, eines de format, etc.
  • L’apertura de l’aula a les possibilitats pedagògiques que ofereix la ciutat i les seves institucions culturals: recorreguts urbans, museus, concerts, tallers, exposicions, etc

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: