A. Activitats abans de la lectura ( individual)
1. Cerca informació sobre l’autora i la seva obra.
2. Cerca informació sobre Armènia.
B.Activitats durant la lectura (en parella)
-
Comprensió lectora. Posa’t a prova! Fes el test de contingut de les Propostes de treball del llibre 1.1 i 1.2 (pàgs. 177-178). Enumera les preguntes de cada apartat i només escriu-ne la resposta.
-
Geografia. Marca en un mapa d’ Europa els llocs pels quals passà Marik i Aram en el seu viatge d’Atenes a Cadaqués (Costa Brava de Girona) on, segons l’autora, s’ establiren definitivament.
-
Qui és el narrador/s de cada capítol (sense tenir en compte les paraules de l’ autora entre parèntesi que introdueixen o expliquen el contingut del Quadern) i, si n’hi ha més d’un per capítol fes-ho constar i explica’n la seva funció.
-
Creus que la narració segueix un ordre cronològic ? Raona la teva resposta.
-
Citacions literàries. Què pretén l’ autora en introduir fragments poètics al principi de cada capítol en contraposició als informes o documents periodístics de la tragèdia molt més impersonals? Explica’n dues cites i fes-hi constar la pàgina.
-
Personatges: Fes un llistat de personatges i digues molt breument quin paper tenen a la història.
-
Fes una descripció literària d’un dels paisatges que esmenta el llibre: Ararat, monestir d’Arek, port de l’illa de Simi, port de Marsella, Trebisonda.. Acompanya-la d’una imatge que hi correspongui.
-
Lèxic (en parelles excepte el primer punt):
a. Relació de paraules desconegudes que has hagut de cercar. (Individual!!!)
b. Copia 6 paraules armènies que surtin sovint a la novel·la amb la seva definició que trobaràs al glossari de les pàgs. 175-176.
d. Cerca 10 frases fetes ( a la pàg.176 i seg. En tens un bon grapat d’ exemples. Fes-e els exercicis)
C.Activitats després de la lectura (Individual)
-
-
Ètica i moral de Q d’Aram. Creus que l’ autora és respectuosa amb les víctimes de la guerra (els kurds)? I creus que algun turc és considerat com a bo o almenys com a compassiu amb algun dels armenis en captiveri? A canvi de què ho fa i quines conseqüències tendrà aquesta situació?
-
Escriu un article d’opinió sobre un d’ aquests tres temes (100 paraules):
-
Mesures que pot adoptar un govern, sobretot dins l’ àmbit educatiu, per tal d’evitar la xenofòbia, en què es basen, en darrer terme, els genocidis.
-
Avantatges i desavantatges de les parelles formades per persones de cultures i llengües distintes.
-
BIBLIOGRAFIA: fonts de documentació utilitzades. (Us recoman llegir la la
introducció del vostre llibre d’Ed. 62, ja que conté una informació molt útil per a la comprensió de l’obra)
-