Pàgina d'inici » Uncategorized » 2.ca.9. El quadern d’Aram.

2.ca.9. El quadern d’Aram.

   img_5679

A. Activitats abans de la lectura ( individual)

1. Cerca informació sobre l’autora i la seva obra.

2. Cerca informació sobre Armènia.

B.Activitats durant la lectura (en parella)

  1. Comprensió lectora. Posa’t a prova! Fes el test de contingut de les Propostes de treball del llibre 1.1 i 1.2 (pàgs. 177-178). Enumera les preguntes de cada apartat i només escriu-ne la resposta.

  1. Geografia. Marca en un mapa d’ Europa els llocs pels quals passà Marik i Aram en el seu viatge d’Atenes a Cadaqués (Costa Brava de Girona) on, segons l’autora, s’ establiren definitivament.

  2. Qui és el narrador/s de cada capítol (sense tenir en compte les paraules de l’ autora entre parèntesi que introdueixen o expliquen el contingut del Quadern) i, si n’hi ha més d’un per capítol fes-ho constar i explica’n la seva funció.

  3. Creus que la narració segueix un ordre cronològic ? Raona la teva resposta.

  4. Citacions literàries. Què pretén l’ autora en introduir fragments poètics al principi de cada capítol en contraposició als informes o documents periodístics de la tragèdia molt més impersonals? Explica’n dues cites i fes-hi constar la pàgina.

  5. Personatges: Fes un llistat de personatges i digues molt breument quin paper tenen a la història.

  6. Fes una descripció literària d’un dels paisatges que esmenta el llibre: Ararat, monestir d’Arek, port de l’illa de Simi, port de Marsella, Trebisonda.. Acompanya-la d’una imatge que hi correspongui.

  7. Lèxic (en parelles excepte el primer punt):

    a. Relació de paraules desconegudes que has hagut de cercar. (Individual!!!)

    b. Copia 6 paraules armènies que surtin sovint a la novel·la amb la seva definició que trobaràs al glossari de les pàgs. 175-176.

    d. Cerca 10 frases fetes ( a la pàg.176 i seg. En tens un bon grapat d’ exemples. Fes-e els exercicis)

    C.Activitats després de la lectura (Individual)

    1. Ètica i moral de Q d’Aram. Creus que l’ autora és respectuosa amb les víctimes de la guerra (els kurds)? I creus que algun turc és considerat com a bo o almenys com a compassiu amb algun dels armenis en captiveri? A canvi de què ho fa i quines conseqüències tendrà aquesta situació?

    1. Escriu un article d’opinió sobre un d’ aquests tres temes (100 paraules):

      • Mesures que pot adoptar un govern, sobretot dins l’ àmbit educatiu, per tal d’evitar la xenofòbia, en què es basen, en darrer terme, els genocidis.

      • Avantatges i desavantatges de les parelles formades per persones de cultures i llengües distintes.

    1. BIBLIOGRAFIA: fonts de documentació utilitzades.  (Us recoman llegir la la
      introducció del vostre llibre d’Ed. 62, ja que conté una informació molt útil per a la comprensió de l’obra)


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

gener 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
%d bloggers like this: