
Punxa aquí i hi trobaràs 48 cites més!
Ara farem el contrari, et don les cites de pel.lícula i tu has de substituir tots els complements que puguis, per pronoms febles per tal que ens queddi una frase més elegant, és a dir, més COHESIONADA. Saps que vol dir aquesta paraula? Provem amb aquesta cita que ens ha de servir de MODEL per fer-ne aquestes altres (de la1 a la 25).
Si Amélie preferia viure-hi i seguir essent una noia introvertida, hi estava, ja que fer-la malbé n’és per atot ésser humà un dret.
Anem ara al que menys us agrada, la TEORIA DELS PRONOMS ÀTONS O FEBLES. Comencem per la definició i pel Quadre de les formes i funcions:
ACTIVITATS:
1. Imprimeix per al dilluns 11/04, els quadres de formes i funcions dels pronoms febles, aferra’ls al quadern. Després encercla aquells punts que no entenguis per aclarir-los a la classe.
2. Fes els exercicis 1-9 del Quadern Virtual de pronoms febles (t’anirà millor si utilitzes el Mozilla Firefox. Has de tenir instal·lat el JAVA) que tens en el següent enllaç: imprimeix-los un cop corregits i anota els errors al quadern. Per al dilluns 11/04/16!!!
3. Per practicar una mica més, imprimex aquestes altres activitats de reforç per al dilluns, 11/04 que farem a classe.
* DOSSIER de repàs dels complements verbals i la substitució per pronoms febles, que t’anirà bé per preparar el primer examen que farem.