El tercer àlbum es centra en les múltiples penúries i peripècies vitals que viurà la Marjane a Àustria entre 1984 i 1989, on és enviada a viure pels seus pares per a
protegir-la tant dels bombardeigs com dels problemes legals en què podria acabar de continuar amb la seva conducta, que no sempre s’adequava als costums
propugnats des del govern islàmic
ACTIVITATS per a corregir a classe el dilluns 15/02/16:
A. L’adolescència de Marji
- Parla de la metamorfosi personal de Marji soferta a Viena i valora quins poden haver estat els motius del canvi:
Factors externs d’influència
Necessitat d’integració en la nova societat.
Les veus de l’experiència: a) l´àvia de Marji (“Sigues sempre digna i fidel a tu mateixa”) i b) la mare del seu professor de Química
Conclusió a què s’arriba en el llibre sobre la integració (capítol “La verdura”).
Valora el consell de l’àvia donat a Marji
B. Referències culturals
2. Cerca a Internet la informació de la següent graella:
C. Reflexió i deducció (comportament social)
3. Compara la Relació pares-fills Orient-Occident a partir del que has observat en aquest capítol.
4. Compara com es diverteixen els joves a Viena i com ho fan a Teheran (a partir del que has llegit a llibre).
5. Relacions sexuals del joves a Àustria/Espanya: edat d’ iniciació al sexe, anticonceptius, alliberament de les dones…
6. Què en pensa de la vida de Marji i 2 dels seus amics. Comparteixes la seva filosofia?
D. Llenguatge verbal i no verbal
8. LÈXIC: Com es diu :”T’estim” en persa?, Què és un samovar? Què vol dir “Main Kamp des nazis?
9. Comenta el llenguatge no verbal de les vinyetes grosses de la pàg. 232 i de la 255.
E. EXPRESSIÓ ESCRITA
10. Escriu un text argumentatiu a partir d’aquesta frase que diu Marji al final d’aquest llibre i a partir del seu punt de vista: “M’eren igual les llibertats individuals i socials”, pàg. 259