Pàgina d'inici » Català » 1. cat. 01 Benvinguts a T’estimo, t’estim, t’estime!

1. cat. 01 Benvinguts a T’estimo, t’estim, t’estime!

Senyera literària dissenyada per Tàpies

Senyera literària dissenyada per Tàpies

“Molt he estimat i molt estimo encara”, escrivia Martí i Pol.

Des d’aquí vull donar-vos la benvinguda al meu curs de Llengua catalana i literatura que, pe tercer curs consecutiu, formarà part del CIL. Esper que el canvi de professor no destorbi la marxa del curs; amb una mica de bona voluntat per les dues parts, crec que podrem fer una bona feina. I si això és així ho celebrarem a final de curs amb un musical, a l’estil londinenc, bé, o millor…  Us fa?

Plataforma per la lengua

Plataforma per lallengua

NOVETATS acadèmiques a destacar: La LOMCE!. El nou sistema educatiu que, al meu entendre, l’únic que modifica de la nostra assignatura són els objectius, ara són objectius específics de tota l’etapa d’ESO i no del segon cicle d’ESO com teníem abans. Ja no existeixen, doncs, allò que en deiem “objectius mínims”. Quins són? Sintetitzant els podríem reduir als següents:

  • Comprendre els discursos orals i escrits i interpretar-los d’una manera crítica.
  • Fer ús del llenguatge per expresser el que pensam o sentim.
  • Fer de l’escritura i lectura una font de plaer.
  • Reflexionar sobre la lengua per aprender qualsevol dels seus aspectes.
  • Analitzar els diferents usos socials de la llengua.
  • Reconèixer els diferents gèneres i períodes de la tradició literària.
  • Conèixer la realitat plurilingüe i pluricultural de les Illes i reconèixer que la nostra relació de pertinença implica l’aprenentatge i ús individual i social de la llengua catalana.Veure els objectius complets a là pàgina de Català, en la pestanya superior d’aquest bloc.

NOVETATS TEMÀTIQUES DEL CIL:

  • 1a avaluació: La identitat personal, social, etc.
  • 2a avaluació: La utopia/distopia aplicada als diferents models de societat, així com les desigualtats socials que poden generar.
  • 3a avaluació: L’espectacle.

En aquesta assignatura hem fet la tria de les lectures obligatòries des de l’enfocament temàtic del curs, tot i que no serà l’únic.

Reflexió del dia:

  1. Què creus que vull dir amb les tres formes verbals diferents per expresar el present d’indicatiu?
  2. Què volen dir les paraules de Martí Pol? Creus que l’afirmació que es fa la podríem aplicar al català o també a totes les llengües del món?
  3. Ara compara la primera imatge amb la segona i argumenta quina et sembla més adient per expressar la idea de l’entrada.
  4. Escriu una exposició que dugui per títol les esmentades paraules del poeta tarragoní. Segueix un ordre en l’estructura del teu escrit: Introducció (tema) – Desenvolupament i Cloenda o Conclusió.
  • Imprimeix la teoria del text explicatiu o expositiu i subratlla el més important.
  • Aquí tens un esquema molt clar i molt bàsicde l’estructura del text expositiu (l’anirem ampliant).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Setembre 2015
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« juny   oct. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
%d bloggers like this: